2009/10/04

Ute med ornitologerna. - On tour with the ornithologists

Oj oj oj vad dom turerna kräver av kamera och objektiv. Idag börjar jag med att visa en bild på omgivningen så ni ska veta att jag inte tappat greppet helt. Sedan kommer ett par rovfåglar. Tagna på L Å N G T håll. Det var ju fågelräkning idag. De andra hittar jämt så där en 15-20 arter. Själv hittar jag bara så där en 7-8 för jag räknar bara dom jag har på bild. Idag blev det bara 4. Pgav det mörka väderleksläget blev de flesta fåglar bara fläckar. Ja, så kan det gå, men jag fick i alla fall koll på två nya. Även om de är suddiga
Platser o arter jag noterat: Hofsta, Edeby, Valla, Yngaren, Löten, Björkviks ponnyridskola, Marieberg, Hofsta, Stensjön. Fjällvråk, ormvråk, sånglärkor, blå kärrhök, ljungpipare, bergfink.

O dear, those trips takes a lot when it comes to camera and lenses. Today I show you an image of the surroundings to start with. Just so you don´t hink I lost the touch. Then I have two new birds of prey. New to me that is. Not sharp at all, but wheather conditions was dark and the birds flew in quite a distance. Fun to have them none the less.




To avoid dublicates on Picasaweb see NatureFootstep Photography for images

click to enlarge


NF Photo 091004

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting Naturefootsteps Birds of Europe